Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Consultancy inzake telecommunicatie

Auteur Bericht
Raoul Leysen V-ICT-OR Lid
Posts
111
Organisaties
Gemeentebestuur Grobbendonk
#1 — 11/03/2009 12:31
Collega's

De laatste maanden heb ik al enkele voorstellen mogen ontvangen van consultancy-firma's die de huidige kosten van onze telefonie -en dataverbindingen willen herbekijken en een beter voorstel willen voorleggen.

Nu hebben wij dit door de firma Runa uit Kortrijk laten doen en zij stellen ons, enkel en alleen al voor onze telefonie, een besparing van meer dan 35% voor.

Heeft er iemand al ervaring met deze firma, of met ander consultancy-firma's die dezelfde hoofdtaak heeft?

"If at first you don't succeed, call it version 1.0"

 
Posts
162
#2 — 13/03/2009 09:01
Raoul,

voor mijn aankomst hier had men ook een consultant eea laten uitdokteren. Dit bleek nuttig omdat er toch wel interessante dingen uit de bus kwamen. Tegelijk was het ook wel zo dat mits enige inspanning we dit ook wel zelf hadden kunnen doen, maar dat is misschien de clue: niet iedereen heeft hier tijd voor.
Wat waren de man zijn voorstellen:
- schrappen van ongebruikte lijnen
- overschakelen naar VoIP voor de buitengebouwen (heb ik intussen gedaan).
- verschillende providers met voorstellen contacteren.

Allemaal veel werk, maar 35% is idd niet onwaarschijnlijk.


Succes,

B.
 
Raoul Leysen V-ICT-OR Lid
Posts
111
Organisaties
Gemeentebestuur Grobbendonk
#3 — 16/03/2009 09:23
Bart,

zijn jullie ook daadwerkelijk van provider overgeschakeld?
Zo ja, mogen wij ook weten van waar naar waar jullie zijn overgegaan?
Is dit allemaal vlot verlopen?

"If at first you don't succeed, call it version 1.0"

 
Posts
162
#4 — 16/03/2009 13:42
Ja, hoewel dat wel ons eigen idee was. Ik heb vergeleken tussen KPN en Telenet en het is uiteindelijk KPN geworden, zowel voor internet als telefonie. Op drie jaar slechts 1 uitval voor het internet, de rest loopt (voorlopig) als een trein. Véél goedkoper als Belgacom in alle geval.
 
Valentijn Verbeke V-ICT-OR Lid
Posts
136
Organisaties
Gemeentebestuur Wevelgem en OCMW Wevelgem
#5 — 18/03/2009 13:19
Opletten met firma's zoals Runa: zij doen inderdaad "gratis" een analyse en stellen dan een nieuw contract voor waarbij ze het eerste jaar 30% of iets dergelijks van de gemaakte besparing voor zichzelf houden. Allemaal goed en wel, maar hoe ga je dat inpassen binnen de wetgeving op overheidsopdrachten?
 
Raoul Leysen V-ICT-OR Lid
Posts
111
Organisaties
Gemeentebestuur Grobbendonk
#6 — 18/03/2009 14:26
Valentijn
Hun voorstel was inderdaad eerst gebaseerd op een procentueel bedrag maar dat hebben we inmiddels laten aanpassen naar een vast bedrag van 500€. rekening houden met het werktijd dat de analyse ons zou kosten en een uiteindelijke besparing van 30%, valt dit volgens mij wel te verantwoorden.

Wat ik me wel afvraag, moet ik voor de overschakeling van provider een bestek opmaken?

Bart
Hoe is het overschakelen voor het telefonie-gedeelte verlopen? Technische storingen of kleine probleempjes, en op gebied van facturatie?

"If at first you don't succeed, call it version 1.0"

 
Posts
162
#7 — 18/03/2009 14:32
Raoul,

transparant feitelijk. Kan me niet direct issues voor de geest halen. Er waren er, maar die hadden te maken met de koppeling tussen de oude en mijn nieuwe Asterisk centrale. Had te maken met nummeruitsturing.
KPN voorziet een projectmanager die de overschakeling begeleidt. In ons geval was ik zeer tevreden van die man zijn werk. Nu ik dit schrijf, herinner ik me wel dat er een kleine vertraging was, waardoor de overschakeling 30 minuten ipv 10 duurde.