Beste,
we zijn hier begonnen met het werken met gedeelde agenda's. Hiervoor gebruiken we Outlook en Exchange 2010.
Een van de moeilijke punten is het privacy-aspect. In persoonlijke agenda's worden er namelijk ook gevoelige gegevens genoteerd (bijvoorbeeld namen van cliënten).
We zijn bijgevolg nog een manier aan het zoeken om in de eigen agenda alle mogelijke informatie te zetten, maar voor anderen mag slechts een gedeelte van die informatie beschikbaar zijn.
Een concreet voorbeeld uit de sociale dienst: maatschappelijk werker X heeft een huisbezoek gepland bij Jan Metdepet. X kan dat volledig in haar agenda zetten. Het probleem is dat ofwel iedereen dat kan lezen (dat het over Jan Metdepet gaat) ofwel dat het als privé staat aangeduid (en dat niemand weet dat het over een huisbezoek gaat).
Ik ben vooral aan het denken in de richting van het enkel zichtbaar houden van het onderwerp (huisbezoek). De inhoud (Jan Metdepet) zou hier dan verborgen moeten blijven, behalve voor de gebruiker/eigenaar.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Hoe wordt een dergelijk probleem in andere besturen opgelost?
Alvast bedankt!
Sean Callens
OCMW Wevelgem