Onbekende Gebruiker
|
#1 —
14/05/2019 13:46
Dag collega's,
Voor wat betreft het digitaal tekenen van onder andere digitale bouwvergunningen/aanvragen en gerelateerde documenten gebruiken wij in Meise nog steeds Adobe Reader DC, waarbinnen men dan 'digitaal tekent' volgens de (vermoed ik) bekende procedure: PDF openen die je digitaal wil tekenen, vierkant tekenen waar de handtekening moet komen, PDF opslaan onder nieuwe naam en pincode opgeven.
Een goeike bijvoorbeeld: ondertekenen van bestelbonnen, meestal grotere hoeveelheden, hoe doen jullie dat: manueel, digitaal, welke tools?
Dit is uiteraard: traag, inefficiënt en allerminst gebruiksvriendelijk.
Hoe doen jullie dit aub?
|
|
#2 —
23/05/2019 11:21
Dag Sven
Wij werken via het ondertekenplatform van Verifieer (ook andere alternatieven mogelijk).
Het is belangrijk dat het gaat om een digitale handtekening met certificaat, geen afbeelding van een handtekening! Enkel die eerste is rechtsgeldig.
Intern zijn we de oefening aan het maken om te kijken wat er nog ondertekend moet worden en op welke manier.
Bestelbonnen, zoals zelf aangeeft, hoeven eigenlijk niet ondertekend te worden. Deze vloeien voort uit een beslissing die getekend is.
Hetzelfde voor facturen en begeleidende brieven.
Digitale ondertekening kan een mooie efficiëntie opleveren indien de processen op een correcte manier worden vereenvoudigd én gedigitaliseerd.
|
Onbekende Gebruiker
|
#3 —
28/05/2019 10:24
Dank je wel Andries.
En V-ICT-OR medewerkers: bedankt om de infofolder op de homepage te plaatsen! Dit ga ik met onmiddelijke ingang eens rustig doornemen :)
|
|
#4 —
04/06/2019 16:17
Hallo Sven,
Wij gebruiken hiervoor de "Connective" software.
onze partner Remmicom heeft ervoor gezorgd dat deze aan onze bestaande software werd gekoppeld, waar nodig.
We gebruiken het momenteel voor ondertekening van documenten burgerzakenen, college en ruimtelijke ordening.
Heeft in het begin van de implementatie beetje technische problemen gegeven, maar werkt nu behoorlijk goed.
|