Collega's
Waarschijnlijk zijn jullie ook al bezig geweest met de factor beschikbaarheid & kwaliteit van de servers, het netwerk, de applicaties, de IT diensten etc...
Kunnen jullie beknopt de gebruikte systematiek eens opsommen en hoever jullie hierin staan ?
zoals bv
*) beschikbaarheid van servers : clusters - virutalisering servers - onderhoudscontracten - andere technieken/ideeën hieromtrend?
*) beschikbaarheid van storage (servers met raid, een NAS, een ipsan, een fcsan,metro clusters, topologie evt. merk ?)
*)beschikbaarheid van uw datacom/telefonie : topologie (ster/ring/andere.) - ontdubbelde coreswitchen (gebruikte technieken OSPF ? SMLT? RSTP?...) - contracten - SLA ?
*) beschikbaarheid van de applicaties & eenvoud van deployment: Citrix - SMS server - booten van netwerk met userbased images - ...
*) deployment van de pc's : raamcontracten voor aankoop, centraal systeem (centrale blade pc's met management mogelijkheden),volledige outsourcing van deze taken ? of extra mensen in uw IT voor deze deployment
In hoeverre staat uw IT dienst paraat om bv een wachtdienst te hebben buiten de kantooruren ? zoja zijn er vergoedingen hiervoor?
Alvast dank,
Marc