- Posts
- 63
- Organisaties
- Cipal Schaubroeck
|
#1 —
20/09/2012 11:29
Beste collega's,
hebben jullie ook het probleem dat er allerhande ICT-vragen komen vanuit de organisatie? De éne mondeling, de andere via mail, de andere via een papiertje, nog andere via een excel, ...
Wij zijn op zoek naar een eenvoudige en goedkope (zoals iedereen waarschijnlijk) oplossing waarbij vraag & antwoord makkelijk te organiseren en op te volgen is.
Misschien met een soort ticketingsysteem.
Wie van jullie heeft zo'n een oplossing of weet een firma hiervoor?
Alvast bedankt.
mvg
Maarten Nuytten
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#2 —
20/09/2012 12:42
Dag Maarten,
De firma TopDesk heeft zeker zo'n systeem. Wij gebruiken het zelf niet en heb het ook nog nooit in werking gezien, maar misschien iemand anders hier wel. Ik vrees allen dat het nogal een "prijzig" systeem is. Zelf ga ik de komende maanden het ticketingsysteem binnen Spiceworks eens uittesten. Dat is gratis en in principe kan je er ook zelf allerlei plugins en rapporten aan toevoegen.
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#3 —
20/09/2012 13:45
Beste,
wij gebruiken hiervoor GLPI, open-source project, gratis te gebruiken. Wij gebruiken dit in combinatie met OCS Reports, voor een automatische inventaris. Draait allemaal onder linux (php), of eventueel onder Windows. In het begin is er een beetje configuratiewerk, maar alles staat mooi gedocumenteerd op het internet. Kan perfect gekoppeld worden met AD.
Meer info http://www.glpi-project.org/
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
- Posts
- 43
- Organisaties
- Gemeentebestuur Pelt
|
#4 —
23/09/2012 09:37
Hoi,
zoek eens in dit forum onder "Diverse - "Permanente inventaris".
Daar heeft Sven een oplijsting gemaakt van enkele mogelijkheden.
Wij gebruiken sinds enige tijd ServiceDesk Plus, tot grote tevredenheid.
Succes
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
- Posts
- 63
- Organisaties
- Cipal Schaubroeck
|
#5 —
24/09/2012 08:13
Beste Chrisfot Meekers,
bij welke firma werd ServiceDesk Plus aangekocht? Of is het freeware?
Waarop te installeren?
Bedankt
mvg
Maarten Nuytten
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#6 —
24/09/2012 08:26
Beste Maarten,
Wij gebruiken hier spiceworks. Volledig gratis. Hierin zit het beheer van toestellen, knowledge base, helpdesk, user portal, ...
Meer info. http://www.spiceworks.com/
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#7 —
24/09/2012 10:53
Wij gebruiken tot onze grote voldoening OTRS. Dit is gratis en vrij eenvoudig te beheren. http://www.otrs.com/nl/
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#8 —
24/09/2012 16:55
Collega's,
Wij gebruiken reeds jaren Topdesk. Niet gratis, en ook niet het goedkoopste.
Wel een prima pakket, dat zoveel meer te bieden heeft dan helpdesk alleen.
Binnenkort zal ook onze gebouwendienst Topdesk gaan gebruiken voor het beheer van de gebouwen.
Meer info: http://www.topdesk.com/nl-be.
Je mag ook steeds met ons contact opnemen voor een live demo of extra info.
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
- Posts
- 43
- Organisaties
- Gemeentebestuur Pelt
|
#9 —
28/09/2012 17:16
Maarten,
verdeler van die software ServiceDesk Plus is CBA Holland.
CBA Holland
Dhr. André Schelleman
+31 20-610 48 88
asch@cbaholland.com
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
- Posts
- 63
- Organisaties
- Cipal Schaubroeck
|
#10 —
08/01/2014 11:51
Beste collega's
bedankt voor de hulp. Maar ik heb nog een bijkomende vraag hierbij.
Kan jullie systeem een antwoord bieden op het volgende:
Bij vraag/probleem melden moet er eerst een automatisch antwoord/vraagstelling komen, helpt dit je niet verder, dan wordt de vraag gesteld/komt terecht bij juiste dienst/persoon in het pakket.
bedankt
mvg
Maarten Nuytten
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
- Posts
- 57
- Organisaties
- V-ICT-OR vzw, VlaVirGem en Buyit2
|
#11 —
14/01/2014 08:58
Dag Maarten, ons systeem TopDesk heeft een kennisbank waar standaard antwoorden op een bepaald probleem kunnen geformuleerd worden. Die kennisbank is raadpleegbaar door de eindgebruikers.
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|