|
#1 —
22/08/2006 08:25
Hoi,
we hebben in ons bestuur een hoge capciteitscopier staan van Olivetti. Dit toestel heeft tamelijk kuren bij de combinatie langdurig gebruik en recto verso afdrukken, met name zeer veel stroppen en dubbel papier nemen. Er heerst intern een discussie dat je van geen enkele machine kan verwachten dat dit vlekkeloos loopt. Ik heb daar mijn twijfels bij en had dit willen checken bij collega's: heeft iemand zulke copier(s) in huis en ervaren jullie er problemen mee?
Alvast dank,
Bart
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
- Posts
- 35
- Organisaties
- Gemeentebestuur Edegem
|
#2 —
22/08/2006 11:23
Wij (= gemeente Edegem) hebben een hoge capciteitscopier staan van Ricoh en daar zijn onze mensen toch blij mee.
Ik zal niet durven zeggen dat er nooit papier in vastloopt maar niet in die mate dat het problematisch wordt.
Als het toestel 1 keer per maand vastloopt op papier zal het veel zijn denk ik.
Naar mijn mening zijn er veel factoren die en oorzaak kunnen zijn van het vastlopen van papier. Een kleine obstructie ergens in de loop van het papier kan al van veel zorgen de oorzaak zijn.
Preventief laten reinigen is een van de zaken die wij dan ook aanmoedigen.
Ik hoop hiermee van dienst te zijn geweest.
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#3 —
22/08/2006 13:34
Bij ons is er telkens bij een copiëeropdracht met hoge oplage en in recto verso sprake van problemen. De leverancier schermt vooral met zogenaamd slecht papier. In het geval van gerecycleerd papier kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar dat is bij ons niet het geval. In uw bericht vind ik alvast de bevestiging dat onze verwachting best wel mag zijn dat die machine slechts sporadisch mag haperen.
Alvast dank,
Bart
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
- Posts
- 35
- Organisaties
- Gemeentebestuur Edegem
|
#4 —
22/08/2006 13:46
Papier kan ook een oorzaak zijn van het vastlopen van een machine maar dan zal je snel gaan merken dat al je toestellen die gebruik maken van hetzelfde papier gelijkaardige problemen gaan vertonen.
Dus de oorzaak gaan zoeken bij het papier lijkt me niet correct indien het je enige toestel is dat vaak vastloopt.
We hebben zelf ooit problemen gehad met een kleurenlaserprinter waarbij het toestel telkens vastliep indien er een grote oplage (500 pagina's) mee werd afgedrukt. De leverancier bleef in dit geval ook beweren dat het toestel problemen had met papier terwijl we in al onze toestellen hetzelde papier gebruiken en nergens anders zoveel problemen hadden.
Uiteindelijk hebben we het toestel vervangen door een ander met als resultaat dat we van onze problem vanaf zijn.
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#5 —
22/08/2006 14:05
Je moet ze inderdaad goed in de gaten houden, die leveranciers. Ik ben zelf een stroper die jager is geworden, dus gelukkig ben ik daar nu goed voor geplaatst ;-)
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#6 —
01/09/2006 09:15
Wij hebben een Océ VP2090 als high capacity copier. Hier hebben we zelden tot nooit problemen met papierstoringen (mede omdat het papier door de machine wordt geblazen i.p.v. via rollen). We hebben soms problemen met rectoverso kopiëren op papier met afscheurbare overschrijvingen, maar dat is bij elke copier zo.
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
- Posts
- 7
- Organisaties
- HeLics Leuven
|
#7 —
18/11/2009 19:10
Hoi,
Wij hebben in Leuven nu ongeveer 60 Xerox multifunctionals staan. Vanaf de eerste dag hebben we enorm veel problemen. De ene keer is het de firmware, de andere keer de voeding die stuk is, etc. Het grootste probleem zijn wel de zeer veel voorkomende paper jams. Het tempo waarmee we daar geconfronteerd worden is echt onaanvaardbaar.
Bovendien moeten we vaststellen dat de service van Xerox ondermaats is. Interventietermijnen die niet worden nageleefd, levering van verkeerde toners waardoor een bepaalde machine zelfs meer dan week heeft uitgelegen.
Elke dag wordne we geconfronteerd met nieuwe problemen. Ook de beheersoftware (gebruikersbeheer en rapportering) werkt niet naar behoren.
Kortom we zijn zeer ontevreden over zowel de zeer onbetrouwbare machines als over de manklopende service.
Raad naar de collega's toe: hecht heel veel belang aan een zeer goed onderhoudscontract en wees zeer argwanig als de offerte van een inschrijver (zoals bij Xerox) voor 2/3 bestaat uit documentatie hoe een gebruiker storingen zelf kan oplossen.
mvg,
Sven Kluppels
HeLics - Stad Leuven
016/272 906
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
Onbekende Gebruiker
|
#8 —
19/11/2009 14:56
Ook hier hebben we een Océ VP2090 en zelden tot nooit problemen met papierstoringen.
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
Onbekende Gebruiker
|
#9 —
19/11/2009 15:58
Wij hebben sinds twee jaar twee Ricoh MP1100 110 pag/minuut hoogvolume multifunctionals in dienst en zijn daar zeer tevreden over (ze zitten nu aan resp. 3.500.000 en 4.000.000 afdrukken, 90% ervan op recyclagepapier)
Voordien hadden we al onze printers en multifunctionals bij Nashuatec en nu dus bij Ricoh zelf, maar ondertussen is dat gelukkig hetzelfde bedrijf...
Papierstoringen zijn er regelmatig met zo'n volumes, maar zijn snel opgelost en normaal denk ik als je de machines van OCE buiten beschouwing laat (die hebben inderdaad een zeer korte en eenvoudige papierbaan, zuigen het papier uit de lade zonder rolletjes dus, en kunnen in 1 pass rectoverso drukken).
Sommige ladingen papier geven meer problemen, maar dat ligt meestal aan het feit dat ze bv. iets te vochtig bewaard werden of niet lang genoeg "geacclimatiseerd" werden.
Het is wel al aangehaald: bij serieuze defecten en papierstoringen is een goed onderhoudscontract en snelle en vakkundige interventie nodig en dikwijls ook veel "creativiteit", en daar zijn we vroeger bij Nashuatec en nu bij Ricoh zeer tevreden over. Uit één van de voormelde machines is trouwens al in de eerste week een onderdeel gevallen, maar het toestel werkt perfect! Of dit nu een bewijs is van robuuste bouw of van overtollige onderdelen laat ik aan jullie interpretatie over :roll:
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
|
#10 —
02/12/2010 10:08
Hoi,
Wij hebben in Leuven nu ongeveer 60 Xerox multifunctionals staan. Vanaf de eerste dag hebben we enorm veel problemen. De ene keer is het de firmware, de andere keer de voeding die stuk is, etc. Het grootste probleem zijn wel de zeer veel voorkomende paper jams. Het tempo waarmee we daar geconfronteerd worden is echt onaanvaardbaar.
Bovendien moeten we vaststellen dat de service van Xerox ondermaats is. Interventietermijnen die niet worden nageleefd, levering van verkeerde toners waardoor een bepaalde machine zelfs meer dan week heeft uitgelegen.
Elke dag wordne we geconfronteerd met nieuwe problemen. Ook de beheersoftware (gebruikersbeheer en rapportering) werkt niet naar behoren.
Kortom we zijn zeer ontevreden over zowel de zeer onbetrouwbare machines als over de manklopende service.
Raad naar de collega's toe: hecht heel veel belang aan een zeer goed onderhoudscontract en wees zeer argwanig als de offerte van een inschrijver (zoals bij Xerox) voor 2/3 bestaat uit documentatie hoe een gebruiker storingen zelf kan oplossen.
mvg,
Sven Kluppels
HeLics - Stad Leuven
016/272 906
In koksijde kunnen we ons hier jammer genoeg volledig bij aansluiten...
mvg
Mario Wuyts
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
Onbekende Gebruiker
|
#11 —
03/12/2010 17:29
voor de derde maal zijn we met rank xerox in zee gegaan voor een vijfjarig contract voor al ons print- en kopiewerk. Het meerendeel wc7120 machines.
Er waren problemen bij de configuratie gedurende de eerste weken, oorzaak was de eigenaardige manier waarop micrsoft omgaat met printerinstellingen. Daarna geen enkel probleem meer tenzij op de site van het sociaal huis.
Die printers hangen echter aan andere printservers en ik vrees dat we daar het probleem moeten zoeken.
Het zijn niet altijd de toestellen maar dikwijls eigenaardigheden in de software en daar maakt MS het ons niet gemakkelijk
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|
Onbekende Gebruiker
|
#12 —
06/12/2010 09:02
Wij hebben 10 stuk Workcentre M128 staan van Xerox. over het algemeen zijn we vrij tevreden met de sercive. Wij hebben ze 3 jaar geleden aangekocht met een onderhoudscontract voor 4 jaar.
De paper jams zij ook bij ons vrij frequent. Veel hangt idd af van het papier en hoe je het bewaard. Wij stockeren altijd een paar dozen naast de printer.
Waar wij nu vooral tegen aanlopen is dat we willen overschakelen naar windows 7 en dat Xerox alleen maar een standaard driver voor windows 7 heeft. De gebruikers moeten nu op IP printen ipv via een printserver.
|
|
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
x
0
|