- Posts
- 63
- Organisaties
- Cipal Schaubroeck
|
#1 —
04/04/2012 14:09
Beste collega's,
is er iemand onder jullie die ooit al zijn/haar medewerkers bevraagd heeft omtrent GIS-gebruik in de gemeente?
Ik zou dit hier graag eens doen maar weet niet hoe eraan te beginnen.
Mocht er iemand dit reeds gedaan hebben, kan je me laten weten hoe je dit gedaan hebt en welke vragen je gesteld hebt.
Hoe heb je dit dan verwerkt?
bedankt
mvg
Maarten Nuytten
|
|
#2 —
04/04/2012 14:44
Daar ben ik eigenlijk ook wel eens benieuwd naar. Hopelijk heeft er iemand nuttige tips?
Wat wil je precies te weten komen Maarten?
|
Onbekende Gebruiker
|
#3 —
04/04/2012 15:20
Hey Maarten, Hans
Het voornaamste 'vergeten'?
- Wat is de doelstelling van je bevraging? Wat wil je bereiken? Waar wil je naartoe? Rondom GIS is toch heel wat activiteit, ook buiten de gemeenten (provincie)... AGIV, Corve, enz... waar je alvast heel wat informatie kan bekomen.
GIS is één van de meest waardevolle assets voor een bestuur me dunkt, maar is serieus onderkent... Het kracht bijzetten doe je best met hulp vanuit alle partijen die je hierrond kan benaderen (zoals de provincie bv).
Groeten,
Sven
|
|
#4 —
11/05/2012 10:33
Dag Maarten
Misschien had je het al wel ergens opgevangen, maar AGIV start in 2013 (tegen betaling) met de G-scan. De bedoeling is om eens kritisch na te gaan hoe de gemeente GIS inzet en hoe er een beter rendement kan bereikt worden.
Meer info kan je hier terugvinden: www.agiv.be/gis/getDownload.ashx?id=1416
Agiv zoekt 2 pilootgemeenten waar ze in het najaar de scan gratis mogen komen uitvoeren...
Misschien vertel ik dit beter niet teveel verder, want wij hebben ons alvast kandidaat gesteld :-)
"If at first you don't succeed, call it version 1.0"
|