Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Samenwerking aan app voor gemeente/OCMW college & raad

Auteur Bericht
Posts
4
#1 — 05/09/2013 22:26
Collega's,

Langs deze weg wil ik polsen of er geïnteresseerden zijn om vorm te geven aan een gemeenschappelijk bestek met als doel de ontwikkeling van een app ter ondersteuning van de gemeente/OCMW colleges en raden.
Uiteraard is deze vraag ook ingegeven vanuit een budgettaire noodzaak om samen te werken ttz kostendelend de ontwikkeling te bewerkstelligen.

Indien interesse stuur gerust een mailtje tav steven.de.vriendt@aalter.be !
Graag reacties vóór 30 september 2013 !
 
David Hosse V-ICT-OR Lid
Posts
17
Organisaties
Gemeentebestuur Sint-Pieters-Leeuw
#2 — 06/09/2013 08:53
Beste Steven,

Ik neem aan dat je hier spreekt over een mobiele app? Voor iOS, Android, Windows of allemaal?
Gebruiken jullie al een (web)applicatie zoals Cobra voor agenda en notulenbeheer en dergelijke ter ondersteuning van College/Raad?
Is het de bedoeling om een app bovenop dergelijke, bestaande software te laten ontwikkelen?


 
Kenny Gribbe V-ICT-OR Lid
Posts
21
Organisaties
Stadsbestuur Dendermonde
#3 — 15/10/2013 13:42
Stadsbestuur Dendermonde gebruikt hiervoor ook reeds enkele maanden de Cobra en Cobra at home webtoepassing zonder noemenswaardige problemen.

Kenny Gribbe ICT Coördinator, Stadsbestuur/OCMW Dendermonde

 
Onbekende Gebruiker
#4 — 16/10/2013 12:40
Idem Knokke-Heist met cobra@home is een applicatie overbodig, werkt op ipad, android, notebook, desktop enz....
 
Onbekende Gebruiker
#5 — 17/10/2013 22:01
Wij werken ook met Cobra+Cobra@home en publiceren vanop onze Sharepoint Foundation 2010 bepaalde documentbibliotheken voor Raadsleden ook naar de OWA (Outlook Exchange). Elk raadslid heeft een @wetteren.be - account. Zo hebben ze de voorbereiding / agenda en daarna ook de publicaties / dossiers.
Niet bepaald onmiddellijk nood aan een app, alhoewel ik overwogen heb om een app te gebruiken die via vpn op de Sharepoint zou kunnen. Getest en er zijn er die dit doen en heel goed zelfs (wel betalend). Shareplus Pro is er zo één.
 
Posts
4
#6 — 18/10/2013 10:17
Allen,

Dank voor jullie reacties. Ik noteer dat de meesten die hiermee aan de slag zijn beroep doen op een van de apps van de 'grote' 4 (Cevi, Schaubroeck, Remmicom, Cipal)
De insteek was inderdaad om de app te laten aansluiten op bestaande back-office applicaties (CRM, DMS, en archivering...) ten einde geen aparte omgeving te moeten creëren (en zo controle over het versiebeheer te verliezen). Bovendien leek het ons ook wenselijk om te kunnen publiceren, vanuit één centraal punt (bij voorkeur het DMS), naar website, app,...om op die manier ook aansluiting te maken met de front-office.
Uit bovenstaande antwoorden blijkt dat er dus oplossingen op de markt zijn die mijn vraag overbodig maken. Ik zal mijn licht daar eens opsteken.

Het aanmaken van @aalter.be accounts voor ieder raadslid is bij ons geen optie. Vanuit politieke hoek zou de opmerking 'dus jullie kunnen nu ook onze mail bekijken' vroeg of laat volgen...

Laatst gewijzigd op 18/10/2013 10:23 door Steven De Vriendt
 
|