Onbekende Gebruiker
|
#1 —
24/04/2015 09:39
Collega's,
Mede in het kader van een nakende synergie tussen de ict-diensten van de gemeente en het ocmw wordt nu opnieuw de vraag gesteld in onze organisatie naar een permanentie-regeling door de ict-medewerkers (c-niveau en b-niveau). Ik wil dus eens polsen welke regeling er hiervoor bestaat in andere gemeenten/ocmw's. Meer concreet :
1 is er een regeling van permanentie tijdens de "glij-uren 's morgens/'s middags/in de namiddag" (resp 7u30 tot 9u, 11u30 tot 13u30, 15u30 tot 7u30) ?
2 welke regeling is er indien de medewerkers worden opgeroepen resp. ná 17u30, op zaterdag en op zondag ?
3 indien er een regeling is voor punt 2, worden dan materiële middelen ter beschikking gesteld (telefoon/smartphone, internet thuis, laptop om remote te werken, ....) ?
4 kunnen medewerkers tesamen naar een belangrijke opleiding (bijvoorbeeld : V-ICT-OR shop it .... ;-) gaan ?
5 indien een probleem remote (via bijv VPN) wordt opgelost, wat is dan de honorering van deze interventie ?
Dank reeds bij voorbaat voor jullie feedback ... ;-)
Jan Verlinden
|
- Posts
- 57
- Organisaties
- V-ICT-OR vzw, VlaVirGem en Buyit2
|
#2 —
27/04/2015 23:16
Lokeren heeft een wachtregeling (cfr de technische diensten) met een passieve wachtvergoeding die wordt betaald tussen 17 en 7u 's ochtends en in de weekends. Er is één medewerker (in een beurtrol) van wacht.
Tijdens een oproep wordt de actieve wacht opgestart. Er wordt eerst altijd remote gereageerd, lukt dit niet moet men ter plaatse.
Iedereen die van wacht is heeft een GSM/Laptop en remote inbelsysteem over VPN. Er is altijd permanentie op de dienst tijdens kantooruren (niet iedereen kan naar ShoptIT :-)
|
|
#3 —
05/05/2015 12:03
Jan,
Bij ons in Evergem is er sinds vorig jaar 1 ICT-dienst voor zowel gemeente als OCMW.
Strikt genomen is er een afspraak dat wij enkel binnen de stamtijden aanwezig moeten zijn. Binnen de glijtijden is er doorgaans wel iemand van ons aanwezig, maar niet altijd. Verder is er bij ons geen wachtsysteem voorzien. Iedereen van de dienst beschikt wel over een laptop en een smartphone. Bij problemen "buiten de uren" wordt ik (als diensthoofd) doorgaans eerst gecontacteerd. Indien nodig treed ik of iemand anders van de dienst in actie, liefst van thuis uit. Indien een interventie ter plaatse nodig blijkt, dan wordt dit als onverwachte oproep aanzien met de bijhorende vergoeding (4 uur + de tijd van de interventie). Dit komt echter zeer zelden voor. Mijn ervaring is dat je vaak gebeld wordt voor problemen die ofwel toch niet echt dringend zijn, ofwel waar je vanuit de IT-dienst niet echt iets kan aan doen (elekticiteitspanne,...). Eigenlijk wordt hier vooral op de goodwill van de medewerkers gerekend. Shopt-IT is het enige evenement waar we met z'n allen naartoe gaan. Onze administratieve medewerker blijft achter en kan ons steeds telefonisch bereiken. Raadsleden zijn soms wel iets lastigere klanten, hoewel we ook daar merken dat het probleem vaak bij hen ligt....
|
|
#4 —
05/11/2015 13:47
Misschien een oude thread, maar aangezien wij nu de vraag ook krijgen :-)
Eddy, hoeveel mensen zijn er in lokeren in deze wachtdienst ingeschakeld ?
Hoe bepaald men of een probleem meteen opgelost wordt of kan wachten tot de eerstvolgende werkdag. Inschatting van de persoon van wacht ?
|
Onbekende Gebruiker
|
#5 —
17/11/2015 15:56
Beste Mario,
In Knokke-Heist verzorgt onze dienst alle gemeentelijke diensten inclusief OCMW, Brandweer, Toerisme, inclusief raadsleden en het kader enz... met een wachtdienst elke dag van 18-20 uur en zaterdag van 9 tot 12. Er is telkens één iemand van de dienst op beurtrol van wacht, waarvoor hij de wettelijke wachtvergoeding krijgt (peanuts), maar bij elke interventie, extra prestaties aanrekent.
Op het telefoonnummer van de helpdesk staat een in ACP geprogrammeerd wachtsysteem, die automatisch hetzij een boodschap afspeelt hetzij doorverbindt naar de medewerker van wacht. Meer info bij mijn opvolger Dimitri Lefevre.
Groetjes.. Op rust maar ICTer for ever.
|