|
#1 —
06/10/2010 09:49
Hallo,
Ik heb een analyse gemaakt over het printergebruik (printers/copiers/multifunctionals). Hieruit blijkt dat we eigenlijk met veel te veel printers zitten en hiervoor een aanzienlijk bedrag/jaar betalen.
Uiteindelijk zou het de bedoeling zijn om kosten te besparen zonder dat de gebruikers aan functionaliteit inboeten.
Zijn er gemeenten die ook deze oefening gemaakt hebben? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Hoe hebben jullie de vermindering aan toestellen aan het personeel verkocht gekregen?
Vriendelijke groeten,
Rudy Engels
systeembeheerder gemeente Machelen
|
Onbekende Gebruiker
|
#2 —
11/10/2010 07:40
Rudy,
Ook bij ons is die oefening aan de gang. Ik hoop een externe firma de audit te laten doen : zo ben ik het niet die de boter gegeten zal hebben wanneer een aantal gebruikers hun lokale printer dienen af te staan ... ;-)
Groetjes,
Jan Verlinden
ps ben je bereid jouw analyse ter beschikking te stellen aub ? Of is dit vertrouwelijk ?
|
|
#3 —
11/10/2010 07:57
Jan,
Als de analyse er is, ben ik zeker bereid deze ter beschikking te stellen.
Groetjes,
Rudy
|
Onbekende Gebruiker
|
#4 —
18/10/2010 09:34
Jan, welke firma heb je gevraagd voor de audit ? Ik veronderstel dat je nog andere kandidaten geëvalueerd hebt. Eventuele overwegingen van jullie keuze.
|
Onbekende Gebruiker
|
#5 —
25/10/2010 07:36
Koen,
De firma is docuconsult (www.docuconsult.be - Helmut Vis) in samenwerking met AXI (Berrie Talboom).
Het was nog een vrijblijvend gesprek maar hun aanpak lijkt mij bijzonder degelijk en pragmatisch.
Groetjes,
Jan
|