Auteur | Bericht |
---|---|
Ik moet vanaf volgend jaar een jaarverslag maken over ICT. Zijn er mensen die dit nu al doen en wat zet je daarin? Welke cijfers hou je tijdens het jaar bij?
|
|
|
|
|
Dag Dimitri,
Hier in Destelbergen worden we daar (voorlopig) nog van gespaard, maar het is zeker iets dat me interesseert. Wat ik sowieso nu wel al doe is een overzicht geven van de tickets uit mijn helpdesksysteem (spiceworks): aantal tickets, gemiddelde tijd vooraleer iets opgelost wordt (binnen 24u, binnen 48u, binnen een week/maand/kwartaal/jaar... Alsook een stukje financiële rapportering: gespendeerd budget. Maar bij deze een oproep naar andere forumgebruikers om zeker mee te geven wat zij opnemen of zouden opnemen in een dergelijk verslag. |
|
|
Beetje een rare vraag.
Is het niet aan de mensen die je gevraagd hebben een jaarverslag te maken (Het college ? De secretaris ? ... ) van aan te geven waarover je moet rapporteren ? Als 't echt carte blanche is kan je jezelf afvragen wat volgens jou de belangrijkste taken/doelstellingen/.... van ICT zijn binnen het bestuur, en rapporteren wat je daar in het jaar aan gedaan hebt. zo uit de losse pols : cijfers die misschien interessant zijn : helpdesktickets (zoals Hans aangeeft) , tijd gespendeerd aan helpdesk (i.p.v. aan interessantere dingen), up- of downtime van servers of toepassingen, aantal security incidents (als je een manier hebt om dat bij te houden), aantal nieuwe toepassingen geintroduceerd, aantal PC's vervangen of geupgraded, aantal user accounts aangemaakt of disabled, jaarlijkse aangroei van aantal bestanden / GB used space op je fileservers, ... 't hangt er allemaal van af wat jij (of de mensen die het jaarverslag gevraagd hebben) interessant vindt |
|
|