|
#1 —
02/06/2011 18:37
Hallo collega's
Zijn jullie geabonneerd op ict-vakliteratuur via pushmedia zoals papieren magazines, nieuwsbrieven, ... ?
Ik merk dat mijn tijd te beperkt is om de artikelen over een veelheid van onderwerpen van die pushmedia te verwerken.
Vaak ga ik heel selectief lezen (enkel onderwerpen gerelateerd aan geplande projecten) of begin ik magazines op te sparen om die eens later te lezen. In dat laatste geval hou ik mezelf wat voor de gek, want ik heb in de toekomst niet meer tijd dan nu.
De abonnementen op die pushmedia dan maar opzeggen en wanneer je met een vraag of probleem over een lopend project zit, de pullmedia (o.a. my friend google) aanspreken?
In theorie bestaat er een kans dat je zo bepaalde marktevoluties mist, alhoewel dat bv. één beursbezoek per jaar je wellicht ook laat kennismaken met alle nieuwe trends.
Op welke pushmedia die ICT-vakliteratuur aanbieden, zijn jullie geabonneerd?
Welke frequentie en welk volume heeft elk medium?
Hoe verwerk je elk medium: selectief ifv lopende projecten of persoonlijke interesses / volledig maar diagonaal / volledig als een roman / ...
Hoeveel tijd besteed je per dag, week of maand aan het verwerken van vakliteratuur?
Alvast bedankt voor jullie input.
|
Onbekende Gebruiker
|
#2 —
21/06/2011 11:39
Hallo Tom,
een overzichtje van mijn periodieke bronnen in de informatie-overvloed.
(Dagelijks, Wekelijks, Maandelijks)
Voor de dagelijkse mails neem ik gemiddeld een 15-tal minuten. Het lezen ervan is eigenlijk een soort pauze om de gedachten eens op iets anders te richten. Het worden meer dan 15 minuten, indien er inderdaad relevante informatie is voor een lopend project. De 15-tal minuten geven aan dat er vooral diagonaal wordt gelezen. De meeste nieuwsbrieven werken ook met korte teksten en linken naar landingspagina's, wat diagonaal lezen vergemakkelijkt
D * zdnet.be
D * itprofessional.be
D * computer!totaal.nl
D * DataNews.be (by roulartamail.be)
D * Clickx.be
W * dotgov (by roulartamail.be)
W * v-ict-or.be
M * Urbanicity [alerts@urbanicity.org]
-
D * giveawayoftheday.com
D * dagaanbieding.net
groetjes,
Johan
|
|
#3 —
21/06/2011 12:20
Dag Johan
Bedankt voor jouw duidelijk antwoord.
Jij leest dus enkel nieuwsbrieven en geen (papieren) magazines meer?
Ik merk dat je veel niewsbrieven van dezelfde soort leest .
Betekent dit je er niet kan op vertrouwen dat je via één nieuwsbrief alle belangrijke, relevantie info zal ontvangen?
Of zijn het wel degelijk verschillende soorten nieuwsbrieven (met verschillende content)?
Mvg
Tom
|