Nog een vraag: Sinds een anderhalf jaar zijn wij hier in Wevelgem in samenwerking met intercommunale Leiedal een gemeentelijk meldpunt gestart. Dit systeem draait nu redelijk vlot, mits wat tegenwerking van de gebruikers, voor hen is het nu eenmaal een extra administratieve last. Omdat wij hier toch een hele reeks problemen hadden/hebben bij de implementatie van dat meldpunt had ik graag eens geweten hoe andere besturen dit aanpakken.
Zijn er nog besturen die reeds met een gemeentelijk meldpunt werken? Welke meldingen worden bij jullie geregistreerd (alleen wat binnenkomt op een centraal meldpunt of ook wat op de dienst zelf binnenkomt, alleen meldingen of ook vragen/suggesties, alleen meldingen van burgers of ook die van eigen diensten, ...).
De software die hier achter zit, wordt die ook gebruikt voor bijvoorbeeld postregistratie of dossieropvolging, of gebruiken jullie een apart pakket voor het meldpunt (welk pakket?)
Wat is de ervarving van de gebruikers met het pakket? Lukt dit vlot of hebben zij er veel extra werk mee, is het pakket gebruiksvriendelijk? Heeft de implementatie & opleiding lang geduurd? Wat met mensen die geen pc hebben?
Ben je voor aanpassingen aan de software afhankelijk van de leverancier of kan je bepaalde dingen (bvb. GUI, flow, ...) zelf aanpassen?
Kan je uit je pakket de statistieken halen die je eruit wil halen?
Is het pakket gekoppeld met bvb. GIS of bevolkingsregister?
Wevelgem dankt u voor uw aandacht :)